Preparation for the visits
What to do in advance:
- Read our application and the contract
- Prepare an „expectation” questionnaire or list according to the application.
What are we interested in? What do we want to see? - Prepare and completing an evaluation guide
- Contact the host school about the accommodation/ meals/ planed programs, activities on skype
- Ask for a program from the coordinator of the host school
- Prepare professionally for the visit
- study the subject areas/be familiar with ICT terminologies
- Prepare the following regarding our school:
- Hungarian school system
- Description of our school
- all-day education (from the teachers’ and students’ point of view)
- duty system
- intermittent supply
- exams / qualifications
- number of children, class sizes / trends / minority
- prepare for the following regarding job-shadowing:
- teaching ICT in our school
- school facilities
- how and when we use our equipment
- use of IWB
- software/programs/ i-tools
- vision of the future/opportunities, possibilities
Tasks during job-shadowing:
- Get to know the school system of the host country
- Opportunities to choose student books
- Talk to the headmaster/headmistress about :
- intermittent supply
- The structure of the school, the local system, endowments, kids
- all-day education,
- holidays
- breaks between lessons
- duty system, and duty system during holidays
- qualification of the teachers, exams,
- regarding job-shadowing:
- teaching ICT at school
- school facilities
- use of ICT equipment during lessons
- IWB/language lab/student laptop and their usage
- software/programs/ i-tools
- vision of the future/ opportunities/ plans/ developments/ applications
During the visit:
- observe at least 10 lessons during the visit (the program is only for 6 days, it won’t be so tiring and the participants can have also some free time activities as well)
- prepare observation diary/ sheets
- experience exchanges/ meetings with colleagues form the host school
- collect at least 2 good practices/ ideas and take notes of them
- focus on positive aspects
- it is important that the guests have a positive impression of the host school/country but it cannot be harm the professional program
- We do not know the online report form yet, that’s why it is very important to take notes of everything (information/ideas) important.
- It is very important to take into consideration the dissemination during the visit.
After arriving home:
- report about the visit for the colleagues/head of school during a meeting
- presentation or lesson about the experience
- prepare an evaluation/feedback
- media appearance
Felkészülés a kiutazásokra
Teendők előzetesen:
- tanulmányozni a szerződést, mit írtunk le
- elkészíteni az „elvárási” kérdőívet/listát a pályázatban foglaltak alapján
- Mit nézünk, mi érdekel minket
- elkészíteni/ összeállítani az értékelés szempontsorát
- egyeztetés az fogadó iskolával a szállás/étkezés/tervezett programmal kapcsolatosan skype-on
- programot kérni a fogadó iskola koordinátorától
- felkészülni szakmailag a kiutazásra
- tanulmányozni a szakmai tématerületet/ szaknyelvi felkészülés szükséges
- felkészülni a következőkből az iskolára vonatkozólag:
- magyar iskolarendszer
- iskolánk bemutatása
- egész napos oktatás (tanár és diák szempontból)
- ügyeleti rendszer
- szakos ellátottság
- szakvizsgák/végzettségek
- gyereklétszám, arány, osztálylétszámok/tendenciák/kisebbség helyzete
- felkészülni a következőkből a szakmára (job-shadowing) vonatkozólag:
- informatikaoktatás az iskolánkban
- milyen az iskola felszereltsége
- milyen órákon használjuk eszközeinket
- interaktív táblák használata
- szoftverek/programok/tankönyvi i-toolok
- jövőkép/lehetőségek
Feladatok a job-shadowing alatt:
- megismerni az adott ország oktatási rendszerét
- mennyire szabad a tankönyvválasztás
- beszélgetni az igazgatóval
- a szakos ellátottságról
- az iskola felépítése, helyi rendszere, adottságai, gyerekanyaga
- van-e iskola otthon,
- szünetek az iskolában
- csengetés rendje
- ügyeleti rend, a szünidőben is
- szakképzések, szakvizsgák, végzettségek
- a job-shadowing témájával kapcsolatosan:
- informatikaoktatás az iskolában
- milyen az iskola felszereltsége
- milyen órákon használják eszközeiket
- interaktív táblák/nyelvi labor/tanulói laptop használata
- szoftverek/programok/tankönyvi i-toolok
- jövőkép/lehetőségek/mit terveznek, fejlesztések/pályázatok
A kint tartózkodás alatt:
- minimum 10 tanóra látogatása (mivel a program 6 napos, napi 2 óra látogatás nem megterhelő és még szabadidős program is belefér)
- hospitálási napló készítése
- beszélgetés a kinti kollégákkal/értekezlet szakmai témában
- legalább 2 jó ötlet/tanítási gyakorlat lejegyzése
- pozitívumokra összpontosítás
- fontos, hogy a kiutazó kollégák is jól érezzék magukat, de az a szakmai program rovására nem mehet.
- Mivel még nem tudjuk a szakmai beszámoló kérdőívének kérdősorát minden fontos információt/ötletet le kell jegyezni.
- fontos a disszemináció átgondolása már a kint tartózkodás során
Hazaérkezés után:
- beszámoló a kollégáknak/vezetőségnek értekezleten
- bemutató óra tartása/prezentáció a szerzett tapasztalatokról
- értékelés készítése
- média megjelenés
A fentiek vonatkoznak a nyelvtanfolyamokra és a tanártovábbképzésekre is, természetesen azoknak megfelelően módosítva.
Értékelési és disszeminációs terv
Értékelési terv
- Előzetes megfigyelési szempontrendszer a kiutazó kollégáknak
- Mit nézünk, mi érdekel minket, ún. bemeneti teszt készítése
- Javaslatok az értékelés szempontsorra
- A kint tartózkodás és hazaérkezés utáni kérdőív a résztvevőknek (értékelési munkacsoport értékelése)
Hogyan valósultak meg elvárásaink?
A kimeneti teszt kérdései:
Kérem minden esetben karikázza be a az Önhöz legközelebb álló választ!
- Osztályozza az iskola hangulatát! 1-2-3-4-5
- Osztályozza a tanári szoba hangulatát! 1-2-3-4-5
- Milyen az iskolában a diákok kapcsolata a gazdasági, adminisztratív dolgozókkal, technikai dolgozókkal, konyhai dolgozókkal? 1-2-3-4-5
- Mennyire segítőkészek a tanárok? 1-2-3-4-5
- Milyen az osztálytermek tisztasága? 1-2-3-4-5
- Milyen az osztálytermek felszereltsége? 1-2-3-4-5
- Milyen a környezet rendezettsége? 1-2-3-4-5
- Milyen a környezet biztonsága? 1-2-3-4-5
- Milyen a menzai étkezés színvonala, mennyisége? 1-2-3-4-5
- Milyen az elektronikai eszközök felszereltsége? 1-2-3-4-5
- Mennyire elégedett a tanórán kívüli tevékenységekkel?
- iskolai rendezvények száma 1-2-3-4-5
- iskolai rendezvények szervezettsége 1-2-3-4-5
- hangulata 1-2-3-4-5
- kirándulások száma 1-2-3-4-5
- kirándulások szervezettsége 1-2-3-4-5
- felzárkóztató foglalkozások eredményessége 1-2-3-4-5
- felzárkóztató foglalkozások kínálata 1-2-3-4-5
- Betartják-e a tanulók az iskolai szabályokat? igen – nem
- Bántják-e egymást a gyerekek? igen – nem
- Elismerik-e a tudást? igen - nem
- A tanárokhoz fordulhatnak-e segítségért a tanulók? igen – nem
- Jól érzik-e magukat a gyerekek? igen – nem
- Sokszor kapnak-e dicséretet a gyerekek? igen – nem
- Megfelelő-e a tanulók terhelhetősége? igen - nem
- Mi jellemző leginkább az iskolára?
- csendes 1-2-3-4-5; zajos
- fegyelmezett 1-2-3-4-5; fegyelmezetlen
- tiszta 1-2-3-4-5; szemetes
- rideg 1-2-3-4-5; kellemes
- Mennyire kommunikatívak a tanulók? 1-2-3-4-5
- Mennyire kommunikatívak a szülők? 1-2-3-4-5
- Mennyire kommunikatívak a tanárok? 1-2-3-4-5
- Mennyire szabálytartóak a gyerekek? 1-2-3-4-5
Kérem, a következő kérdésekre hosszabban válaszoljon!
- Írjon az iskola értékelési rendszeréről!
- Mennyire elégedettek a szülők és a gyerekek ezzel?
- A szülők mennyire vesznek részt az iskolai életben?
- Mi a véleménye az iskolai szolgáltatásokról?
- könyvtár
- napközi
- szakkőr
- sportkőr
- ünnepségek
- táborok
- Néhány szóban jellemezze az iskolát, pl.: közösséget kovácsoló programok, tanórák, stb.
- Miért érdemes ebbe az iskolába járni?
- A résztvevő önértékelése
- Projekt team értékelése
- Megfelelt- e a mobilitás a várakozásoknak? (Ha igen miben, mennyiben?)
- Van -e pozitív hozadéka a mobilitásnak? (Ha igen melyek ezek?)
- Tudjuk -e hasznosítani őket? Melyek az iskolára, egyénre kifejtett hatások?
- Érdemes -e folytatni, ha igen, hogyan? Ha nem, milyen változásokat kell eszközölni, hogy érdemes legyen?
- KLIK értékelése saját szempontrendszer szerint
Disszeminációs terv
Disszemináció területei, módjai és célcsoportjai
- Kik terjesztik a szerzett ismereteket?
- résztvevők
- projekt team
- iskola vezetősége
- Hol kerülnek terjesztésre a projekt eredményei?
- Honlapon: https://teachertrainingka1.webnode.hu/
- Iskola:
- Tantestületi értekezleteken
- Munkaközösségi értekezleten
- Szakmai délutánokon
- Bemutató órákon
- Helyi újság: https://www.bicske.hu/hu/ii.-evfolyam-10.-szam
- Helyi tévéműsorán: https://www.bicsketv.hu/index.html
- Tankerületi találkozókon (12 intézménynek)
- Célközönség
- Iskola tantestülete
- Diákok
- Tankerület
- Diákok szülei
- Tankerület intézményeinek tanárai
- Város lakossága